Ford Puma Czech

Lakování brzdičů a bubnů
Publikováno: Pondělí, 13.03. 2006 - 21:07:05
Téma: Opravy a úpravy


Začíná jaro a každý jistě vytáhne svou pumičku, aby s ní oslňoval okolí. Určitě je mezi námi bezpočet těch, kteří plánují koupi (nebo již dokonce vlastní) nová litá kola. Ale jak by vypadala jejich instalace bez nalakování brdičů a bubnů, to by se hned člověk musel zastydět.

Na lakování brzdičů se dnes prodává spousta rozmanitých barev v různých provedeních: barvy v plechovce, spreje atd. Každý druh má svá pro i proti. Se sprejem se lépe pracuje, ale je potřeba lepší zakrytí okolních částí, nebo úplná demontáž lakovaného dílu. Obecně se doporučují barvy, které odolávají vysokým teplotám (např. spreje od firmy MOTIP), ale z praxe je možné použít i klasický Hammerite, který je běžně k dostání. Nenechte se okrást, ani zde neplatí, že čím víc zaplatím, tím lepší produkt dostanu.

A teď již k vlastní práci, ta zabere asi jedno odpoledne.

Asi nikoho nepřekvapí, že nejdříve musíme demontovat kola :-). Takže auto hodíme na špalky, abysme měli přístup ke všem brdovým elementům a v době, kdy zasychá jeden brzdič jsme mohli pracovat na dalším.

Před lakováním se musí plochy zbavit rzi a odmastit. Na rez je nejlepší vzít ocelový kartáč, poté ještě doladit "šmirglem". Snažte se docílit hladkých ploch, po nalakování by nerovnosti ještě více vylezly. Jakmile se zbavíme mechanických nečistot, je potřeba ještě plochu pro lakování pořádně odmastit. K tomu nám dobře poslouží technický benzín. S benzínem nešetříme, protože na míře očištění závisí, jak bude barva později na brzdiči držet.

Po dokonalém očištění a odmaštění, je potřeba vše okolo brzdičů, co nemá mít nástřik zakrýt a nebo, jak jsem již psal, díl demontovat.

Barvu pořádně promícháme. Jakým stylem budete stříkat/natírat je celkem jedno, ovšem je potřeba si dávat pozor, aby se netvořily kapky a barva nestékala. Doporučuji udělat několik tenkých vrstev, než jednu tučnou. Mezi jednotlivými vrstvami si dáme pauzu, aby barva zaschla, resp. přejdeme na jiný brzdič. Je vhodné udělat aspoň 3 vrstvy. Barvu poté necháme pořádně zaschnout, to platí hlavně pro bubny, z kterých by po rozjetí mohla nezaschlá barva odstřikovat na kola.

Po dokonalém zaschnutí odstraníme zakrytí částí, které jsme nestříkali/nebarvili a pokud jsme přeci jen nastříkali např. kousíček kotoučů, je možné barvu bez problému dostat pryč acetonem.

Pak už jen stačí nasadit kola a můžeme vyrazit do ulic.


Fotogalerie:






Tento článek si můžete přečíst na webu Ford Puma Czech
http://www.ford-puma.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.ford-puma.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2