Upgrade předního brzdového systému
Publikováno: Pondělí, 12.06. 2006 - 14:50:55 Téma: Opravy a úpravy
Hned pár dnů po koupi Pumy mi bylo jasné, že němečtí inženýři někde udělali chybu. Brzdový systém ponechali z Fiesty. Zkrotit stádo 125 koní se jim daří jen obtížně. Zvláště pak vadnutí se při jízdě na dálnicích projevuje velmi výrazně.
V dnešním článku Vám přináším kompletní návod na posílení předních brzd.
Na Pumu sedí brzdové díly z Mondea II. V tomto voze se vyskytují dvoje přední brzdy. Ve slabších motorizacích najdete kotoučové brzdy o průměru 260mm, v nejsilnější verzi 2.5V6 pak kotouče o průměru 278mm. Třmeny jsou v obou případech stejné, liší se pouze držák brzdiče.
|
Ford Puma (do r. 2000) |
Ford Mondeo II 2.5V6 |
Průměr brzdového kotouče |
238mm |
278mm |
Průměr pístku |
54mm |
60mm |
Rozměry destičky (šířka x výška) |
151x47mm |
156x60mm |
Já se rozhodl pro systém 278mm.
Seznam potřebných součástek:
Kotouče 278mm |
3140,-Kč |
Brembo; MJauto |
Třmeny V6 + úchyty |
3000,-Kč |
Autovrakoviště |
Brzdové destičky |
cca. 1600,-Kč |
nekupoval jsem |
Podložky 3mm |
200,-Kč |
zakázková kovovýroba |
Kapalina DOT4 1 litr |
178,-Kč |
Mototechna |
Barva |
180,-Kč |
Barvy a Laky |
Šrouby upravené M12x25 4ks |
28,-Kč |
Spojovací materiál |
Celkem |
8326,-Kč |
|
Další potřebné nástroje:
- Vrtačka
- Vrtáky 12.0; 11.2; 10.6
- Imbusové klíče
- Stranové klíče nebo Gola sada
- Gumová palička
- Olej ve spreji WD40
- Silikon
- Hadička (pro odvzdušnění)
Postup:
1) Asi 20x sešlápneme brzdový pedál
2) Auto zvedneme a zajistíme
3) Sundáme kolo
4) Odšroubujeme brzdič a následně brzdovou hadici. Našroubujeme na brzdovou hadici nový brzdič a zavěsíme jej pomocí drátu na vhodné místo tak, abychom nepřehýbali a jinak nenamáhali brzdovou hadici
5) Pomocí gumové paličky sundáme starý brzdový kotouč. V případě, že je hodně přirezlý, použijeme WD40 a necháme chvíli působit. V žádném případě nedoporučuji používat nepřiměřené násilí – např. kladivo – hrozí poškození ložiska kola !!!
6) Pečlivě očistíme vztyčné plochy od rzi
7) Díry na těhlici je potřeba převrtat na 12mm. Nedoporučuji použít přímo 12mm vrták, ale zvolit i jednu nebo dvě velikosti „mezi“ (např. 10.6, 11.2)
8) Nasadíme podložku
9) Nasadíme kotouč
10) Přišroubujeme držák brzdiče k těhlici pomocí M12 šroubů. Doporučuji závity zajistit silikonem
11) Nasadíme brzdové destičky do brzdiče a zamáčkneme pístek
12) Brzdič nasadíme do držáku a přišroubujeme čepy (ty doporučuji očistit a natřít vysokoteplotní vazelínou). Opět je vhodné závit zajistit silikonem.
13) Zkontrolujeme, zda brzdová hadice není přehnutá, případně ji upravíme do vhodného tvaru.
14) Namontujeme kolo
Jakmile máme hotovou levou i pravou stranu, je nutno brzdový systém odvzdušnit.
Prvních několik stovek kilometrů je třeba brzdit opatrně. Až za nějakou dobu si destičky „sednou“ a budou brzdit naplno.
Mé zkušenosti s novými brzdami: Bude doplněno :-)
Tímto bych chtěl poděkovat členu Futura z Fordfans za technické konzultace a rady. Dále pak členu Josef z Opel klubu a siki.tom z FiatMarea klubu za technickou pomoc při montáži a nakonec členu Daniel Schlechter z FordClub Lueneburg, který uveřejnil původní německý návod.
Fotogalerie
Diskuze
|
|