Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
 Nehody: první díl

ObecnéDnes se podíváme na osudy tří našich členů, kteří díky shodě náhod, povětrnostních podmínek, stavu silnic a možná i své nerozvážnosti způsobili dopravní nehodu. Naštěstí jsme tentokrát nepřišli o žádné své členy a kamarády. "Jen" o dvě pumy, které v této chvíli slouží jako zdroj náhradních dílů.

Nehoda I

První nehoda se stala 29.8.2006 kolem sedmé hodiny ranní členovi Mircelo a ten ji popisuje následovně:

Poveternostne podmienky: Silny dazd so silnym narazovym vetrom... . Vchadzal som do lavotocivej zakruty, kde som nezvladol pumu (neprisposobil som rychlost a cesta bola zajebana od blata - lahke auto, siroke kolesa, ja - vtedy este sprosty za volantom- a nehoda je na svete). Vynieslo ma zo zakruty-opustil som kolesami pevnu cast vozovky a zacal rolovat zvodidla (podal polisov som vyroloval 51m zvodidiel), kedze zvodidla o takych 100m koncili a za nimi ostavala strma priepast, tak som sliapol na plyn a pumu som s tych zvodidiel dostal.

To uz som mal defekt na prednom pravom kolese a nasledne som sa dostal do smyku. Zacal som robit hodiny- 2x, presiel som do protismeru a v tretih hodinach som pravym bokom auta zroloval 2 ocelove stlpy, ktore ma nastastie uz zastavili . Ked auto zastavilo vystupil so a bezal som na cestu pozbierat zbytky auta (naraznik a prahy a ostatne drobnosti..., vedel som ze za mnou pojdu este dalsie auta, ktore som obiehal.) .V aute som bol diki bohu sam. Potom som poprosil okoloiduceho nech zavola policiu a s placom som pozeral na pumu. Policajti prisli cca po 20min.. Nic neporiesili iba ma zdrbali a potom sa ma spitali ci mi maju zavolat sanitku. O dalsiu hodinu uz bola na rade odtahovka. Takze zranenia nijake povrchove, az na poskodene krcne stavce - na druhy den som uz rano valil do nemocnice a mal som tyzden zafixovany krk.

Následně ještě Mircelo dodává:

Prial by som si aby sa to stalo kazdemu... nie z toho dovodu,ze by som chcel aby bol zraneny, alebo mal znicene auto, ale aby pochopil o com je zivot a neriskoval ho koli usetrenym par minutam z cesty.

Nehoda II

Se stala 28.9.2006 členovi Sajmon.Fenix:

Ve středu ráno jsem vyměnil brzdový destičky a dal pumí do garáže. Ve čtvrtek jsem s ní vyjel jako vždycky, bez ohledu na brzdy (nějak ze zvyku jsem zapomněl, že se musí trochu zajet). Jel jsem asi kolem 100 km/hod (přesně nevím, v tu chvíli jsem se na tachometr nedíval), vlítl jsem do docela prudký zatáčky, tak jsem si chtěl nadjet, malinko přibrzdit a vklídku projet (protisměr byl prázdnej a silnice široká). První problém byl, že jsem si neuvědomil, že mám nový brzdy. Vklídku jsem přibrzdil, ono nic, přišlápnu pedál trošku víc a najednou stojí kola., Okamžitě chcípl motor, protože jsem měl zařazeno (tuším 4), tím pádem pak kola stály i po puštění brzdy (protože jsem chtěl jen přibrzdit, tak jsem nemačkal spojku - nenapadlo mě, že se zastaví kola). Aby toho nebylo málo, tak se mi to stalo zrovna na zebře (protože jsem si nadjel do prostřed silnice), která docela škaredě klouže, pak už jsem jen jel ve smyku jakoby napříč silnicí (čumákem k pravý krajnicí, kde byl přikop), až jsem zalít čumákem přímo do příkopu. Jak byl příkop hlubokej a ta strana od silnice byla téměř kolmá, tak mi zalít čumák přímo dolů a auto se převrátilo na délku na střechu. Zůstal jsem kabinou ve vzduchu, autí drželo na jedný straně na čumáku a na druhý straně na zdaku.

V autě jsme jeli tři. Já, jelikož jsem nebyl připoutanej, tak jsem si během nehody sedl na střechu, další dva spolujezdci viseli vzhůru nohama na pásech. Malinko se zkřížil rám, takže dveře nešly moc lehce otevřít, tak jsem rukou podržel kliku a kopl do nich. Spolujezdec se taky nějak odpoutal, otevřel dveře a vylezl. Jak jsem vylezl já, odklopil jsem sedačku, odpoutal a dostal jsem z auta i třetí osobu. Pak jsem se podíval na pumí a oni ještě svítily neony. Tak jsem je šel vypnout, aby nebyly ještě větší problémy s policajtama. Mezitím, co jsme se dostávali z auta, tak někdo, kdo jel kolem zavolal záchranku. Jinak, nikomu se nic nestalo, všichni jsme vyvázli bez škrábnutí. Přijela záchranka, hasiči, policajti. Záchranka, že musí někoho ošetřit, když už vyjeli, tak jsem tam teda šel, změřili mi tlak, ptali se jestli mě něco nebolí, atd..., pak mě pustili ze sanitky a vzali si mě policajti. Chtěli doklady, jak se to stalo, dali mi dejchnout, prostě klasika... Mezi tím přijela přítelkyně s tátou, koukali na to a fotily. Policajti pak docela dlouho zkoumali okolí, průběh, dělali si fotky(mohlo to trvat tak 15 - 30 minut), což mě docela sralo, když jsem viděl pumí na střeše, jak z ní může cokoliv vytéct, může něco zkratovat, chytnout benzín, atd... Po dlouhém čekání přišli, že už maj hotovo, tak jsme to s pár hasičema převrátili. Mohlo nás být tak 5 nebo 6 chlapů. Hasiči pak vzali auto, najeli na šířku silnice a navijákem vytáhli pumí z příkopu. Jak ji táhli, byly zatočené kola a zamčený volant, tak se vyzulo levé přední kolo. Jak jsem si toho všimnul, odemknul jsem volant a šlo to vpohodě. Vytáhli auto na silnici a odjeli.

Nehoda III

Poslední příběh tohoto článku se stal dne 10.2.2007 kolem 16té hodiny řidičce Laizionka:

Jela jsem po strakonicky smer slapy a na sjezdu na Radotin. Je tam neprijemna zatacka, rekla bych urcite 90°, jela jsem po strakonicky v levem pruhu a predjizdela jsem nakladak. Jela jsem o neco vic, nez je tam povolena 80ka. Pred nakladakem bylo jedno pomalejsi auto, jeste pred odbocovacim pruhem jsem mela 2 moznosti> Bud hodne zpomalit a zaradit se za auto nebo ho jeste predjet a pak zajet do odbocovaciho pruhu. Jelikoz jsem si myslela, ze prvni varianta by mohla byt nebezpecna, zvolila jsem druhou variantu. Mela jsem letni gumy a ackoli jsem do zatacky jela asi 60, max 70, ale vic urcite ne. Tu zatacku jsem projizdela x krat... Ale tentokrat me proste vynesla asi vic a kolem za plnou caru. Za normalnich okolnosti by to bylo ok, ale po tom snehu na tom trojuhelniku, kam by se auto nemelo teda ani dostat, byl sterk. Leve zadni kolo mi na tom udelalo smyk a sla jsem do hodin. Na prave krajnici byla znacka, kterou jsem vzala levymi dvermi. Za tu dobu jsem se nedostala do protismeru a musim podotknout, celou dobu auto "sedelo" acani trosku se kola nezvedla. Od te znacky jsme se lehce odrazili a tam je sraz dolu. Pak nasledoval strom, ktery jsem vzala vrchni zadni casti a ten nas hodil na strechu. Celou dobu jsem byla mimo, nebyla jsem schopna nijak zareagovat. Vsechna okna se vytriskla krome predniho. Prvni rekce byla, zda je kamarad, ktery jel semnou, v pohode. Nastesti jsme byli uplne bez zraneni. Nejdriv jsem zkusila otevrit dvere - bez nadeje - tak jsem se odpoutala a vylezla okenkem Stejne tak kamarad. Prvni prijeli hasici, pak policie a pak odtahovka. Skody byly v podstate pouze karoserie, jinak vsechno v poradku, relativne. Oprava by prisla na vic, nez to auto ma vubec hodnotu.

Dneska muzu jen rict, ze splaseny jizdy si necham jen zdat... Alespon nejaky cas, nez se rozjezdim... Ponauceni mam dost velke ze vsech stran a muzu byt stastna, ze jsem to vubec prezili


Kompletní fotogalerie



 
Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Související odkazy
· Více o tématu Obecné
· Další články od autora mad


Nejčtenější článek na téma Obecné:
IV. Ford Puma sraz - video

Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 5
Účastníků: 1

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti
"Nehody: první díl" | Přihlásit/Registrovat | 5 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Nehody: první díl (Hodnocení: 1)
Od: Šotnik (subrtr1@seznam.cz) - Sobota, 03.03. 2007 - 12:58:07
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
U všech třech nehod celkem podobný scénář. Valim si to po silnici (nepřiměřená rychlost) + zatáčka = puma ve škarpě. Puma není všemocná a všemi vychvalovaný podvozek zase není takový zázrak, jak se většina domnívá,je to přeci jenom fiesta. Dostat pumu do smyku v zatáčce se dá i při 40-50km/hod. Prosim vás, jezděte opatrně a v rámci svejch schopností! Aspoň že se pro tentokrát nikomu nic nestalo.


Re: Nehody: první díl (Hodnocení: 1)
Od: Laizionka (laizionka@oggy.eu) - Pondělí, 02.04. 2007 - 16:41:42
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
mate oba pravdu. silnice jsou zvlaste v cr na prd, nerikam, ze jsem jela jak svatousek, ale nejela jsem ani jak "prase" a v mem pripade opravdu hral nejvetsi roly ten sterk :/ a fakt to bylo v celkem nizke rychlosti, a je fakt, ze proste to auto sedelo, takze pak uz zalezi jen na ridicovych schopnostech a dovednostech, priznavam, moc jsem jich nepobrala a tak jsem nedokazala dobre reagovat a dopadlo to jak to dopadlo, na druhou stranu, nebyt toho sterku, nic se nestalo. proste nahoda je blbec. tady jsou vytycene jen pumy, ale takovych pripadu je miliony u spousty aut a to sakra stabilne dobrych,,v tom musim stat za deadliftem



Re: Nehody: první díl (Hodnocení: 1)
Od: deadlift (racingford (na) centrum (tecka) cz) - Sobota, 03.03. 2007 - 20:04:47
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.wrcford.com/
Šotnik to sorry jsi docela mimo, Puma i Fiesta ma vynikajici podvozek v dane koncepci a tride. Tak zaprve pokud ridic udela hrubku, tak to neni problem podvozku, to co rikas je blbost, i WRC ktere ma podvozek za cenu 20-30 Pum, kdyz posles do zatacky kde je najaky vyjety bordel a nebudes na to pripraveny spravnou reakci tak pujdes take ven. Fyzikalni zakony plati pro vsechny. Tak ze abych to shrnul pokud mame nove kotouce nebo desticky tak je musime nejdrive zajet pripad 2 Pripad 1 a 3, toto se casto stane i profikum Treba v rally auto pred vami pri zkracovani zatazky vyjezdi bordel na asfalt. Co s tim delat? urcite se auto ucit ovladat ve smyku protoze to jedine Vam da sanci nastalou situaci zvladnout. Podle okruhove skoly je zakladni pravidlo pomalu do zatazky rychle z ni. Tam kde nevime jake na Vas cekaji podminky v zatacce nesmime jet najezdovku na 100%. Pokud tedy nechcete udelat nejaky vyvolany smyk pro prujezd, kde vlastne vyuzijeme kluzkeho povrchu ale to se vas jako zacatecniku netyka. Je vzdy lepsi zvladnout smyk, ktery cekate nez naopak, ten ktery necekate Osobne vidim, ze tu chybi moznost pro mlade lidi, kam take snad jeste trochu patrim, naucit ze svym spotovnim autem neco vice nez jenom co do nas rvou v autoskole, bohuzel pri cenach 700kc za pul hodiny na okruhu je celkem problem jak se bezpecne neco naucit A pritom si neznicit auto nebo sebe.


Re: Nehody: první díl (Hodnocení: 1)
Od: Šotnik (subrtr1@seznam.cz) - Neděle, 04.03. 2007 - 12:50:17
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Já si spíš myslim, že lidi nemaj soudnost a nevědí, kde jsou jejich (a pumy) hranice. Jezdit jako hovado po okrskách, ještě štěstí, že to neodnesl někdo nevinnej. Takovýdle maníky mám nejradši, co si za pár šupů koupěj auto a pak si myslej, že jim patří svět. A srovnávat rally s běžným provozem, to už jseš zase mimo ty!!!


Re: Nehody: první díl (Hodnocení: 1)
Od: deadlift (racingford@centrum.cz) - Neděle, 04.03. 2007 - 16:11:15
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.wrcford.com/
 
Proc nesrovnavat?
Mnohdy uzavrena RZ je bezpecnejsi nez Tatrovka v protismeru za plneho provozu. Ale to nehodnotim, hodnotim jak temto vecem predchazet nebo je minimalizovat, nebo je resit pokud to jde bez nasledku.

Mas pravdu vzdy to je o preceneni hlavne sve hranice nez hranice auta.







Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.08 sekund