Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
 Demontáž a montáž předních tlumičů

Opravy a úpravylion nám odeslal(a) následující článek: "Jednou z příčin výměny tlumičů bývá, že tlumiče jsou tzv. „vymlácené“. V praxi to znamená, že píst tlumiče se rovnoměrně nevytlačuje z pouzdra tlumiče. Jak poznáme, že tlumiče jsou zralé na výměnu ? Takže třeba, když jedeme po silnici a na ní je nějaká díra, kterou přejedeme a uslyšíme tvrdý náraz. Nebo při průjezdu zatáčkou přidáme plyn a auto začne poskakovat a ozývat se tvrdé nárazy.

Demontáž

  1. Zatáhneme ruční brzdu a zajistíme zadní kola.Povolíme trochu matice předních kol.
  2. Zvedneme Pumu vpředu a postavíme ji nejlépe na stoličky, vhodné umístění stoliček jsou nosníky, ale záleží na každém, které místo uzná za vhodné.
  3. Vyšroubujeme matice kol a kolo sundáme.
  4. Vyšroubujeme matice M17 od přichycení brzdové hadičky a stabilizační tyčky, vysuneme oba prvky z těla tlumiče.
  5. Demontujeme třmeny. Třmeny jsou přichyceny dvěma šrouby M13 zezadu na těhlici. Třmen bychom měli podepřít nebo zavěsit tak, aby nedošlo k poškození hadice.
  6. Sundáme brzdový kotouč. Ten je volně nasazen na náboji kola, takže by měl jít lehce sundat. Pokud ne, tak můžeme použít gumovou paličku
  7. Vyšroubujeme matici a šroub, které drží svislý čep ramene na těhlici. Matice je velikosti M17 a šroub jistíme proti protáčení torxem. Doporučuji přostříknout WDčkem, aby šel lépe vytáhnout čep. Rameno se snažíme vytlačit z těhlice, pokud nejde použijeme kladimo a dřevěný špalík, vše na vlastní nebezpečí! Poté co sundáme těhlici z ramena tak musíme dávat pozor, aby těhlice nevysela příliš dolů, mohlo by dojít k poškození homokinetického kloubu.
  8. Povolíme a vyšroubujeme šroub, který drží tlumič na těhlici. Použijeme ořech velikosti M19. Zase můžeme použít WD, abychom si usnadnili práci, pokud těhlice nepůjde dobře dolů můžeme použít kladivo.
  9. V tuto chvíli máme demontovanou spodní část tlumiče. Teď nám zbývá povolit tlumič v motorovém prostoru. Sejmem krytku pod číslem 1 a musíme povolit matici M18 pod číslem dvě. Kontrujeme inbusem nebo torxem podle typu tlumiče v pístu tlumiče.
  10. Vyjmeme tlumič

Popis tlumiče

  • Matice M18
  • Železný odlitek
  • Kovový prolis s gumou
  • Velké gumové uložení tlumiče
  • Matice M19 č.1
  • Ložisko tlumiče č.2
  • Talíř tlumiče č.3
  • Pružina č.4
  • Manžeta č.5
  • Manžeta č.5
  • Manžeta č.6
  • Krytka č.7

Rozložení tlumiče

Poté, co jsme demontovali celý tlumič nám ještě zbývá ho rozebrat.
  1. Musíme stáhnout pružinu k sobě. K tomu nám slouží stahováky viz. obrázek. Stahováky si můžeme doma vyrobit sami.
  2. Poté, co jsme stáhli pružiny k sobě povolíme matku M19. Opět musíme kontrovat píst tlumiče proti protáčení, abychom matici povolili.
  3. Teď již máme tlumič zcela volný, můžeme sundat ložisko, talíř, manžety a pružinu

Složení tlumiče

Poskládáme tlumič jak byl, začneme manžetami a to, že malou manžetu provlečeme skrz vrchní otvor velké po první krček, poté můžeme nasadit zespodu plastovou krytku, instalujeme na tlumič. Poté následuje stažená pružina, na ni talíř, ložisko a nakonec matice M19 kterou dotáhneme momentem 59Nm.

Montáž tlumiče

Teď zbývá instalovat tlumič do auta. To provedeme následujícím způsobem: na tlumič nasadíme gumové uložení, tlumič strčíme skrz podběh, navlečeme prolis, odlitek a dotáhneme decentně matkou M18. Spodní část tlumiče musíme nasadit do těhlice a dotáhnout šroubem M19 momentem 85Nm, poté nasadit těhlici na svislý čep, dotáhnout momentem 52Nm, nasadit stabilizační tyčku a držák brzdové hadičky a dotáhnout matkami momentem 50Nm.

Nasadíme brzdový kotouč, přichytneme si ho maticemi kola, aby se neh7bal, nasadíme třmen a přitáhneme šrouby M13 momentem 50Nm. Nasadíme kolo, dotáhneme matice s citem, spustíme auto na zem a dotáhneme matice kol M19 momentem 85Nm.

Poslední věc která nám zbývá, je dotáhnout matici tlumiče v motorovém prostoru, to provedeme tak, že budeme dotahovat matici M18 a přitom kontrovat proti protáčení, matici dotáhneme momentem 50Nm

Pozor! Poté co jsme spustili Pumu na zem a dotáhli matici tlumiče, tak nám vznikne mezera zobrazená na obrázku. Tahle mezera je u všech Pumiček co jsem viděl. Bud byla menší nebo o trochu větší. Než jsem zjistil, jak ten tlumič má být správně poskládaný tak jsem ho několikrát přeskládal dokonce sem tam dal užší matky aby prolis s gumou přitahoval karoserii při dotažení a zjistil sem že to trochu rozvibruje karoserii možná proto inženýři u Fordu to tak vymysleli.
"



 
Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Související odkazy
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 3.5
Účastníků: 2

Velmi dobré

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti
"Demontáž a montáž předních tlumičů" | Přihlásit/Registrovat | 7 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Demontáž a montáž předních tlumičů (Hodnocení: 1)
Od: Elton (jindra.k@post.cz) - Úterý, 06.03. 2007 - 22:03:09
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
určitě díky za záslužný a užitečný článek, nicméně jde to i trochu jiným způsobem.. :-) odpojit z tlumiče kost, držák hadice, povolit tlumič dole, prostříknout WD a poté kladivem ztlouct.. tlumič jde ven a poté ho nahoře popsaným způsobem odmontovat.. pružina jde sundat i bez stahováku, je to naprosto bezpečné.. prostě matku jednoduše vyšroubuješ.. a poté opačným způsobem vše složíš.. :-) jde to rychle, cca 30 - 45 min jeden tlumič..


Re: Demontáž a montáž předních tlumičů (Hodnocení: 1)
Od: lion (lioncr@centrum.cz) - Čtvrtek, 22.03. 2007 - 16:42:19
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.lioncr.wz.cz
 
no ono záleží jestli chceš ještě daný tlumič použít nebo ne jinak nedoporučuji moc tlouct kladivem jinak k těm pružínám bez stahováku se to nedá udělat aspon ty moje pružiny nešli bez toho sundat


Re: Demontáž a montáž předních tlumičů (Hodnocení: 1)
Od: Elton (jindra.k@post.cz) - Čtvrtek, 22.03. 2007 - 20:10:47
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
nesmíš tlouct do tlumiče, ale do těhlice.. a tlučeš do ní, když je tlumič nahoře ještě přišroubovaný.. nebo v tomto vidíš problém?.. když to prostříkneš, jde to bez větších úderů.. :-) jinak nevím, proč by pružiny nešly bez stahováků dolů.. sundával jsem je z 1.7, 1.6 i 1.4 a všude to šlo naprosto v poho..


Re: Demontáž a montáž předních tlumičů (Hodnocení: 1)
Od: lion (lioncr@centrum.cz) - Sobota, 24.03. 2007 - 00:58:31
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.lioncr.wz.cz
 
je to asi věc názoru jak sundat pružiny raději at si to každý vyzkouší sám :) jinak s tou těhlicí souhlasím



Re: Demontáž a montáž předních tlumičů (Hodnocení: 1)
Od: tom237 (tom.kozel@centrum.cz) - Neděle, 26.06. 2011 - 08:49:04
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Při skladni tlumiče po nasazeni pruziny, plech prolisu, a ložiska tu matku utahujem až co to jde?? nebo?? dik za radu.



Re: Demontáž a montáž předních tlumičů (Hodnocení: 1)
Od: Honza357 (cervenak.jan@seznam.cz) - Středa, 22.01. 2014 - 10:49:50
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Ano přesně tak, nemusí se vůbec povolovat šrouby držáku brzdového třmenu a svislý čep ramene. Úplně zbytečna práce. Stačí jen povolit stab.tyč a brzd.hadičku a šroub na těhlici, který drží tlumič. Nicméně díky za článek.



Re: Demontáž a montáž předních tlumičů (Hodnocení: 1)
Od: Pablo66 (pavel.horacek@iex.cz) - Pondělí, 14.04. 2014 - 19:34:24
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
super práce







Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.09 sekund