| Výměna provozních filtrů |
Ve Ford Puma najdeme čtyři filtry:
- Kabinový - zajišťuje čistý vzduch pro posádku
- Vzduchový - velmi důležitý. Bez něj hrozí destrukce motoru!
- Olejový - zachytává nečistoty z motoru
- Palivový - odlučuje nečistoty, které se mohou dostat do nádrže spolu s palivem
Dnes se podíváme na výměnu kabinového a vzduchového filtru.
Výměna kabinového filtru
Kabinový filtr zachytává nečistoty, prach a pyl nasávaného vzduchu, který je dále přiváděn do kabiny. Měl by se měnit každých 15.000km nebo každý rok, podle toho, co nastane dříve. Pokud se hodně pohybujete v prašném prostředí - měststký provoz - doporučuji zkrátit interval výměny. Filtr lze samozřejmě jednoduše vizuálně zkontrolvat, ale mnoho nám to o jeho skutečném stavu nenapoví.
Filtr najdeme v motorovém prostoru, v levé části pod oknem:
K vyjmutí filtru je třeba odsunout těsnící gumu oddělující motorový prostor a poté odcvaknout dvě plastové západky. Poté lze odklopit přední část boxu odklopit směrem vzhůru a tahem vytáhnout starý filtr. Do volného prostoru zasuňte filtr nový. Dejte si pozor na směr umístění filtru. Je na něm vyznačena šipka směru proudění vzduchu.
Použil jsem filtr BOSCH-1987431006, který lze pořídit za cenu 485,-Kč.
Výměna vzduchového filtru
Vzduchovým filtrem prochází veškerý vzduch určený k přípravě směsi pro spalování. V případě zanesení filtru se sníží jeho propustnost, klesne výkon a stoupne spotřeba. V horším případě (například protržení či odstranění filtru) hrozí destrukce motoru vlivem možnosti nasání nečistot. Tento filtr je doporučeno vyměňovat v intervalu stejném, jako kabinový filtr.
Vzduchový filtr najdeme v motorovém prostoru v pravé přední části. Je ukryt v airboxu vedle baterie:
K výměně budeme potřebovat malý Torx a křížový šroubovák. Odšroubujeme spoje označené šipkami a černý plastový vrchní díl vyndáme směrem nahoru (není nutno, stačí jen odklopit). Vyjmeme starý filtr, vytřeme celou vnitřní část airboxu čistým hadrem a nasadíme nový filtr. Je důležité filtr správně utěsnit gumovým těsněním a zkontrolujeme, zda-li dobře sedí. Nasadíme horní část a zašroubujeme všechny šrouby.
Použil jsem vzduchový filtr FRAM-CA5682, který lze pořídit za 210,-Kč.
Fotogalerie
|
|
|
|
| |
Přihlásit se
Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 0 Účastníků: 0
|