|
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
| |
| Motory |
Vůz Ford Puma spatřil světlo světa v roce 1997. Výroba trvala celkem pět let a v roce 2002 vyjela ze závodu v německém Kolíně poslední Puma s pořadovým číslem 17581. V tomto článku představím motorizace, na které můžete v tomto voze narazit.
Od roku 1997 se vyráběla Puma ve dvou motorových verzích - 1.7 (125 HP) a 1.4 (90 HP). V roce 2000 jednotku 1.4 nahradila nová, s objemem 1.6 (103 HP). Ve speciální verzi ST160 najdete upravený motor 1.7, který disponuje maximálním výkonem 155 HP.
Popis |
1.7 |
1.6 |
1.4 |
Zdvihový objem [ccm] |
1679 |
1596 |
1388 |
Nejvyšší výkon [kW / HP / ot/min] |
92/125/6300 |
76/103/6000 |
66/90/5600 |
Nejvyšší točivý moment [Nm / ot/min] |
157/4500 |
145/4000 |
125/4500 |
Maximální rychlost [km/hod] |
203 |
189 |
180 |
Zrychlení 0-100 [s] |
8.7 |
10.4 |
11.9 |
Spotřeba město-mimo město-kombi [l/100 km] |
9.7-6.1-7.4 |
9.0-5.8-8.1 |
9.5-5.9-7.2 |
Motor 1.7 vyráběl Ford v licenci s firmou Yamaha a vůbec poprvé použil technologii VCT (Variable Valve Timing = promněnné časování vačkové hřídele), díky které neklesá hodnota točivého momentu pod 85%. To má za důsledek skvělou pružnost motoru i v nízkých otáčkách.
|
|
|
|
| |
Přihlásit se
Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 5 Účastníků: 5
|
Re: Motory (Hodnocení: 1) Od: jmario (jmario@inmail.sk) - Pondělí, 24.04. 2006 - 18:41:39 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | Tak ja neviem u motoru 1.7 (co mam aj ja) je v tejto TABULKE UVEDENE ze zrychli za 8.7 sek z 0na100km/h no vo csetkych recenziach je uvedene ze je to az za 9.2sek. Kde je pravda? |
Re: Motory (Hodnocení: 1) Od: Šotnik (subrtr1@seznam.cz) - Úterý, 25.04. 2006 - 00:03:48 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | no, ono taky záleží, jestli to měřili v anglickejch mírách, kde se udává 0-60mph (což je jen 96km/h), což by mohl být tento případ. Takže 0-100km/h=9,2s a 0-60mph=8,7s a je to vyřešený ;-) |
Re: Motory (Hodnocení: 1) Od: Pepen (jfmh@centrum.cz) - Pondělí, 19.06. 2006 - 18:44:48 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://josefmlcuch.com | | Nejsem si jist, zda je tomu tak, našel jsem totiž několik variant maximální rychlosti (203 km/h, 205 km/h, 207 km/h) v závislosti na zemi určení.
1. pokud je to opravdu tak, je to zřejmě řešeno převodem, tudíž by se měnilo podle převodu i zrychlení, ale nevím zda by to byl takový rozdíl.
2. pokud tomu tak není, tak si toho, co jsem napsal výše nevšímejte. |
|
|
Re: Motory (Hodnocení: 1) Od: Pepen (jfmh@centrum.cz) - Pondělí, 19.06. 2006 - 18:57:16 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://josefmlcuch.com | Dnes jsem našel zajímavý článek na www.everything2.com týkající se původu motoru v Pumě, jedná se pouze o doplňující info. k článku.
The engines used in the Puma, were essentially all one and the same. That being a Mazda designed engine, badged as a Zetec-SE by Ford. The 1.7i was further tuned by Yamaha, using the 1.6 block. Yamaha added the VCT (variable cam timing) on the inlet cam, amongst other tuning modifications such as a magnesium cam cover, and the boring out of the block. For the Ford Racing edition, this engine was then FURTHER tuned by Tickford, by adding uprated inlet and exhaust manifolds, cams, a remapped ECU (which raised the rev limit from 6800rpm to 7200rpm), a redesigned airbox and exhaust system. |
|
|
Re: Motory (Hodnocení: 1) Od: mamba (mamba16@azet.sk) - Neděle, 29.07. 2007 - 10:57:04 | to je pekne ale nad SUHE nemaju je to brutalna uprava motora a podvozku :-)foto v profile mamba |
|
|
|
|